NLP ENESEARENGU INTENSIIVKURSUS “TOIMETULEK MUUTUVAS MAAILMAS”
Kellele on see kursus kasulik? See sobib igale enesearengust huvitatud inimesele:
– kes soovib parimal moel enda sõnumi teisteni viia
– kes soovib eesmärkide asemel õppida planeerima tulemus
– kes tahab lõpuks lõpetada “põdemise”
– kes on aeg-ajalt kaotanud täpse sihi
– kes on enda seisundite sisemise juhtimisega raskustes.
Kahel päeval peatutakse intensiivselt järgmistel teemadel:
1) Suhtlemise anatoomia – meie peas on omanäoline tarkvara, mis „eristab“ üht (tüüpi) inimest teisest ning tulenevalt sellest valime parima sõnumi temaga suhtlemiseks. Miks ühele tuleb luua ilus pilt vestluse teemast, teist seevastu „puudutada“ sügavama kõnega? Sest ühe ja sama sisuga tekstile reageeritakse erinevalt lähtuvalt psüühikas kodeeritud erisustele.
- Kuidas teise kõnest aru saada milline lingvistika talle sobib? Praktiline harjutamine.
- Moodne „digitaalne inimene“ – mismoodi talle läheneda?
- Praktikum „lingvistiline vilumus“.
2) Tulemuse kodeerimine – oleme harjunud oma elus kasutama „eesmärke“ kõigis elu valdkondades, kuid meie psüühika „põhikäivitajateks“ on hoopiski õige saavutamise kood. Paljud inimesed ei teadvusta, et probleemid on väljakutsete tõeline mask – kus „väljakutsete mantra“ töötab halvasti, kuid probleemi õige võimendamine toob sisemist edu.
- Mis tüüpi olen mina ja mida mul on käesoleval eluetapil kasulikum teha.
- Veendumuse ja ebakindluse erinevad seisundid ja nende sobivus minu erinevatele olukordadele.
- Sisemiste motiivide ja väliste stiimulite integreerimine. Välise surve ja sisemise nõrkuse kombinatsioon.
- Positsioonide (I-II-III) tehnika.
- Meie seisundite „keskus“ – juurdepääs minu seisunditele, milline seisund on mulle konkreetses situatsioonis kättesaadav ja kas see toetab mind selles olukorras. Kas halb seis on halb ja milleks võib see hea olla?
3) Uskumustest loodud tervikpilt … Piiravad uskumused – meie sees on tuhandeid uskumusi läbisegi väärtuste ja valikutega (konkureerivate uskumustega) mistahes olukordadeks. Tulemusena käitume nii mõnigi kord ebaloogiliselt, mis tähendab, et uskumuste ja loogika vahelises võitluses võidavad uskumused ja tihtipeale just piiravad uskumused. Seejuures käivitub enesehävitamise tsükkel, mis märkamatult „närib närvirakke“.
- Kuidas uskumused muutuvad piiravaks ja mille järgi neid „diagnoosida“, teades et uskumuste põhifunktsioon pole tõe välja selgitamine, vaid enda olemasolu õigustamine uskumuste poolt.
- Uskumuste muuseumi tehnika.
- Uskumuste purustamise võimalused ja piirangud.
- Uskumuste mind-map.
4) Enesejuhtimise tehnikad – me kõik oleme teadlikud stressist ja enesejuhtimise raskusest, kuid mitte märgates, et stressivastased tehnikad on ülimalt individuaalsed. „Kõik kõigile“ põhimõte ei toimi enesejuhtimises, tuleb enda mõtteskeemidesse valida ning integreerida just need, mis annavad efekti sulle.
- Millised tehnikad on sinu omad ja kuidas neid tööle saada.
- Suur tehnikate viisik – sinu enda prioriteedi ja järjestuse loomine.
- Sisemine ressurss – miks meil seda „hooti“ on ja aegajalt on kadunud. Ressurssi tsükkel – kas seda saab lõplikult aktiveerida või tuleb leppida „aga“-dega.
- Meie mõtteskeemide taaslaadimise võimekus .
5) Lugudel põhinev enesejuhtimine – Metafoorid ja eneseareng – meil on kombeks rääkida metafoore ja lugusid, kuid on vähene oskus vahet teha, milline on minu jaoks kasulik, milline mitte. Enamus raamatuid on täis lugusid/metafoore, mis räägivad enesearengust, sisemisest tõe leidmisest jne. On teada, et mõned metafoorid on vigased ja tegelikult piiravad inimese mõtlemist, siit ka ebaõnnestunud valikud elus, mida inimene järjekindlalt vigastele lugudele toetudes teeb (suurema toimega on siin meie vanemate või lapsepõlve lood).
- Lugude analüüs … Võtame mõned lood ja analüüsime nende võimekust, millist sina kasutad ja milline sinu meelest on õigem, kui hästi see lugu kirjeldab sinu seisu ja kuhu võib see sind suunata?
- Metafooride maastik ja mind-map.
- Lugude toimimise fenomen ja nende spontaanne loomine, nn „tänava lood“ – kuidas seda teha igapäeva elus ja lihtsates (olme) olukordades.
- Mis on lugude „õige tüüp“ … Heade ja toimivate lugude praktikum.